Kiwanis Club Oss schenkt opbrengst goede doelen actie aan Prota en Buro Lima

De opbrengst van de jaarlijkse goede doelen actie van serviceclub Kiwanis Oss is uitgereikt aan twee organisaties in de regio Oss. Kiwanisleden brengen enkele honderden Osse Broeders aan de man tijdens de Valentijnsaktie. Met het geld worden doelen ondersteund die passen bij de doelstelling van Kiwanis Club Oss “Serving the children of the world”. Dhr. Mari Peters van Stg. Platform Regio Oss tegen Armoede ontving uit handen van president Henri van den Hurk een cheque van € 2500,00. Een gift bestemd om hulp aan te bieden aan gezinnen die in acute nood verkeren. De vrijwilligers van Prota begeleiden de hulpverlening. Na een indrukwekkende presentatie van Buro Lima, een kleinschalige zorgaanbieder in Heeswijk Dinther, kon een cheque ter waarde van € 5000,00 aangeboden worden aan mevr. Lianne van Genugten. Buro Lima biedt professionele pedagogische zorg, begeleiding en ondersteuning aan jeugdigen met een (verstandelijke ) beperking en bijkomende problematieken aan. De opbrengst van de Kiwanis actie wordt door Buro Lima gebruikt om speelwerktuigen aan te schaffen. “We willen als Kiwanis club proberen het leven van deze kinderen wat prettiger te maken en de vrijwilligers die de hulp verlenen door middelen beschikbaar te stellen te ondersteunen” sprak President Henri van den Hurk bij het uitreiken van de Cheques.