In memoriam Jos van Erp

Op 9 januari 2020 bereikte ons het trieste bericht dat ons erelid en onze vriend Jos van Erp op 75-jarige leeftijd is overleden.

Jos is een Osse Kiwanian van het eerste uur. Als initiatiefnemer was in 1985 hij een van de oprichters van Kiwanis Oss. Met de voor Jos kenmerkende voortvarendheid heeft hij van de club een hechte groep vrienden gemaakt, waarbij het doel, “Serving the children of the world” nooit uit het oog werd verloren.

Jos was dan ook iemand die overzicht hield en zich ook graag sterk maakte voor het grotere geheel. Zo is hij een van de leden die aan de wieg heeft gestaan van Kiwanisclub Uden-Veghel en was hij ook landelijk actief. Binnen Kiwanis Nederland had Jos een adviserende rol, waarbij de juridische achtergrond natuurlijk goed van pas.

De uit Tilburg afkomstige Jos was al snel diep geworteld in Oss. Met zijn uitgebreide netwerk en nimmer aflatende energie wist hij diverse verenigingen en stichtingen te bedienen. Naast Kiwanis natuurlijk Stichting Carnavalsviering Oss, de Osse afdeling van het CDA, het Ondernemers Verbond Oss en Stichting Bedrijfscontact. Maar regionaal als bestuurslid bij Omroep Brabant en landelijk, bij de ANWB. Een kleine greep uit de vele nevenactiviteiten naast het werk als advocaat. Zoon Loe liet niet voor niets in het Brabants Dagblad optekenen dat hij Jos weinig thuis zag omdat hij altijd met werk en zijn andere activiteiten bezig was.

Jos stelde altijd dat hij dit niet alleen kon, maar deel uitmaakte van een groep mensen die zaken voor elkaar wilden krijgen. Daar zitten dan wel regels aan vast. En die regels werden strikt gevolgd. Jos was van het protocol. Dat schept duidelijkheid, orde en regelmaat. Daardoor stonden er organisaties die tegen een stootje konden, en daar genoot Jos van.

Voor al zijn inspanningen heeft Jos van Hare Majesteit Koningin Beatrix erkenning gekregen met de onderscheiding Ridder in de orde van Oranje Nassau.

We zullen Jos niet alleen missen op onze avonden, maar vooral als mens.

Onze gedachten zijn bij Thea, zoons Loe en Klaas, schoondochters Heleen en Yvette, en de kleinkinderen.

Kiwanisclub Oss

Deel deze post