Bernie en zijn vriendjes in Ziekenhuis Bernhoven

Kiwanis club Oss is vaste steunpilaar van de Stichting Vrienden van Bernhoven. In dat kader hebben wij een bijdrage geleverd aan het “opleuken” van de kinderkamers in het ziekenhuis. Nu zijn deze nog vrij steriel aangekleed, maar voor kinderen is het natuurlijk ook belangrijk dat het een prettige verblijfsruimte is. Daar was nog verbetering mogelijk, zo legde Floor van den Boogaart van Bernhoven ons uit. Zij zijn het project “Bernie en zijn dierenvriendjes” gestart dat zich focust op het bieden van afleiding en het reduceren van angst bij kinderen tijdens de ziekenhuisopname. Dit wordt onder andere gerealiseerd door de mascotte Bernie en zijn dierenvriendjes meer gezicht te geven door het aanbrengen van raamfolie op de inpandige ramen waarop Bernie of zijn dierenvriendje zichtbaar zijn. Zo creëren we healing environment; een omgeving die herstel, welzijn en beleving zodanig ondersteunt dat zij bevorderend werkt op genezing.